گاز نیتروژن Nitrogen Gas


فروش گاز نیتروژن

فروش گاز نیتروژن | فروش گاز N2 | فروش Nitrogen | گاز نیتروژن | نیتروژن | نیتروژن وارداتی | N2 | Nitrogen

گاز نیتروژن چیست؟

ابتدا لازم است اطلاعات فنی این گاز را بررسی کنیم:

نیتروژن، گازی است با نماد شیمیایی N ، عدد اتمی این عنصر ۷ در جدول تناوبی عناصر در گروه 15 اصلی یا 5 فرعی وجود دارد و از اجزای اصلی اتمسفر زمین و ازعناصر حیاتی در بین تمام موجودات به حساب می آید. در دما و فشار معمول نیتروژن ، گازی بی‌رنگ،‌ بی‌بو و بدون مزه است.

این گاز می‌تواند به عنوان یک گاز بی اثر عمل کند و مقدار اکسیژن را برای واکنش اکسید شدن مواد طبیعی کاهش دهد و در نتیجه با کاهش اکسیژن موجود از سوختن خود به خودی مواد قابل اشتعال و خوردگی فلزات جلوگیری کند، همچنین این گاز از استنشاق اکسیژن خالص که برای موجودات زنده خطرناک است جلوگیری میکند. نیتروژن موجود در زمین، به طور پیوسته در چرخه‌ای شامل اتمسفر، زیست‌کره (بیوسفر) و سنگ‌کره (لیتوسفر) در گردش است.

نیتروژن درگروه 15 جدول تناوبی به عنوان سرگروه و بالاتر از عناصر هم گروه خود قرار دارد و همچنین در تناوب دوم، جای گرفته است. نیتروژن نافلز است و الکترونگاتیوی( الکترونگاتیوی یا الکترونگاتیویته یک اتم تمایل نسبی آن برای جذب جفت ‌الکترون به سمت هستهٔ خود است.) برابر با ۳ میباشد. اتم نیتروژن در لایه ظرفیت خود(لایه آخر) ۵ الکترون دارد. 

تاریخچه نیتروژن:

نیتروژن (که لاتین آن nitrum و یونانی آن nitron به معنی جوش شیرین محلی ، شکل دادن و ژن یا عامل می‌باشد) ، توسط شخصی به نام “Daniel Rutherford” که آن را هوای مهلک نامید، در سال 1772 کشف شد. دو اواخر قرن 18 ، شیمیدانان بخشی از هوا را یافتند که عمل احتراق را همراهی نمی‌کرد. در همان زمان ، نیتروژن توسط Carl Wilhelm Scheele ، Henry Cavendish و Joseph Priestley که آن را هوای سوخته نامیدند، مطالعه و برسی شد. گاز نیتروژن به‌قدری بی‌اثر بود که Antoine Lavoisier ، آن را ازت که به معنی بدون زندگی است، نام نهاد.
ترکیبات نیتروژن در قرون وسطی شناخته شده بود. کیمیاگران ، اسید نیتریک را به‌عنوان بازدم آب می‌شناختند. ترکیب نیتریک و اسید هیدروکلریک که به‌عنوان تیزاب سلطانی شناخته شده بود، برای آب کردن طلا مشهور بود.

خواص شیمیایی و فیزیکی گاز نیتروژن:

نیتروژن عنصر شیمیائی غیر فلزی با الکترونگاتیویته ۳ است که در جدول تناوبی با نشانه N مشخص می شود و دارای عدد اتمی ۷ می باشد.
انسان با فعالیتهایی که انجام داده است باعث تغییر مقدار نیتریت و نتیرات در طبیعت گشته است. عمده ترین عامل افزایش مقدار نیترات و نیتریت در محیط زیست کودهای شیمیایی هستند. فرآیند احتراق سبب افزایش نیترات و نیتریت میشود، زیرا بخارات متصاعد شده از اکسیدهای نیتروژن در محیط زیست به نیترات و نیتریت تبدیل میشوند.
6.2 درصد از ترکیب سیاره بهرام را نیتروژن تشکیل می دهد. از دیگر منابع نیتروژن، اتمسفر است که نیتروژن گازی را از جو می توان با روشهای مایع شدن و تقطیر جز به جز به دست آورد. نیتروژن در همه سیستمهای حیاتی و همه ترکیبات زیستی یافت می شود.نیتروژن عنصر شیمیائی غیر فلزی با الکترونگاتیویته ۳ است که در جدول تناوبی با نشانه N مشخص می شود و دارای عدد اتمی ۷ می باشد . این گازدر سال توسط Daniel Rutherford از کشور اسکاتلند کشف گردید و ۷۸% ترکیبات اتمسفر را شکل می دهد این گاز از مایع سازی هوا و گرم کردن NaN3 بدست می آید .
۲٫۶ درصد از ترکیب سیاره بهرام را نیتروژن تشکیل می دهد. از دیگر منابع نیتروژن اتمسفر است که نیتروژن گازی را از جو می توان با روشهای مایع شدن و تقطیر جز به جز به دست آورد. نیتروژن در همه سیستمهای حیاتی و همه ترکیبات زیستی یافت می شود.ترکیبات:
اصلی‌ترین هیدرید نیتروژن، آمونیاک است (NH3)، البته هیدرازین (N2H4) نیز مشهور است.
ترکیب آمونیاک ساده تر از آب بوده و در محلول یونهای آمونیاک (NH4+) راتشکیل می‌دهد. آمونیاک مایع در حقیقت کمی آمفیروتیک بوده و آمونیاک ویونهای آمینه (NH2-) را بوجود می‌آورد؛ که البته هر دو نمک آمیدها ونیترید شناخته شده اند، ولی در آب تجزیه می‌شوند. ترکیبات جانشین آمونیاک به تنهایی یا باهم، آمینها نامیده می‌شوند. زنجیره ها، حلقه‌ها وساختارهای بزرگ‌تر هیدریدهای نیتروژنی نیز شناخته شده اند، ولی در واقع ناپایدار هستند.
گروههای دیگر آنیونهای نیتروژن، آزیدین‌ها (N3-)هستند، که خطی بوده و نسبت به دی اکسید کربن ایزو الکتریک هستند. مولوکول دیگر با ساختار مشابه، مونوکسید دی نیتروژن N2O یا گاز خنده است، و یکی از اکسیدهای گوناگون بوده و برجسته تر از مونوکسید نیتروژن (NO) و دی اکسید نیتروژن (NO2) است، که هر دوی آنها الکترون غیر زوج دارند. که دومی تمایلیرا به دوپارشدن نشان داده و از اجزای تشکیل دهنده هوای آلوده است.
اکسیدهای استاندارد بیشتری مانند تری اکسید دی نیتروژن (N2O3) و پنتاکسید دی نیتروژن (N2O5) معمولاً تا حدی نا پایدار و قابل انفجار هستند. اسیدهای متناظر آنها نیتروس (HNO2) و اسید نیتریک (HNO3) بوده با نمکهای متناظر که نیتریتها و نیتراتها نامیده می‌شوند. اسید نیتریک یکی از چند اسیدی است که از هیدرونیوم قوی تر است.

نقش بیولوژیکی

نیتروژن ،‌ عنصر اصلی اسیدهای آمینه و اسیدهای هسته‌ای که نیتروژن را ماده ای حیاتی برای ادامه زندگی می‌کنند، می‌باشد. لوبیا مانند اکثر گیاهانی که دانه‌های سبوسی دارند، می‌تواند عمل بازیافت نیتروژن را بطور مستقیم از هوا انجام دهد، چراکه ریشه‌های آنها دارای برآمدگی‌هایی برای نگهداری میکروبهایی است که عمل تبدیل به آمونیاک را با فرایندی به نام تثبیت نیتروژن انجام می‌دهند، می‌باشد. این گیاهان ، آمونیاک را به اکسیدهای نیتروژن و آمینو اسید تبدیل کرده ، پروتئین می‌سازند.

این ترکیبات ، معمولا باعث عمل غنی‌سازی N-15 لایه زیرین و تخلیه محصول می‌شود. البته این فرایند سریع ، اغلب مقادیری از آمونیوم و نیترات نیز در بردارد. خاک نیتراتی نسبت به خاک آمونیومی ، توسط ریشه درختان بهتر جذب و ترکیب می‌شود.

همانگونه که از قبل می‌دانید نیتروژن از اساسی ترین عناصری است که برای بدن لازم و ضروری است. نیتروژن درساختار آمینو اسیدها، پروتئینها و نوکلئیک اسیدها به کار رفته است. باکتری های خاصی وجود دارد که به همراه آنزیم هایی در فرآیند تثبیت نیتروژن دخالت دارند در فرآیند تثبیت نیتروژن یون آمونیوم حاصل می‌گردد. یون آمونیوم برای موجودات مفید است البته گفتنی است که این فرآیند در عدم حضور اکسیژن انجام می‌پذیرد و به انرژی بالایی نیازمند است.

نام شیمیائی :نیتروژن / نام های مترادف : دی نیتروژن – ازت / وزن مولکولی :28.0134g/mol / وزن مولکولی: N2 / نام شیمیائی :Nitrogen 

گاز نیتروژن ازت (Nitrogen)

سیلندر گاز نیتروژن-ازت آزمایشگاهی با خلوص 99.99 و 99.999 و 99.9999 درصد گرید 5 و 6
• سیلندر گاز نیتروژن-ازت برای کاربرد آزمایشگاهی،تست نشتی و لوله کشی،دستگاه GC
• شارژ کپسول نیتروژن-ازت خالص با فشار 150 بار، 200 بار،300 بار
• فلاکس و تانک نیتروژن-ازت مایع گرید ۶ از ۲ الی ۵۰ کیلو
• حجم سیلندر و کپسول های موجود برای شارژ گاز نیتروژن-ازت عبارتست از:سیلندر 5 لیتری,سیلندر 10 لیتری,سیلندر 20 لیتری,سیلندر 40 لیتری,سیلندر 50 لیتری
• شیر سیلندر گاز نیتروژن-ازت DIN6 , BS3

سیلندر نیتروژن 200 بار | نیتروژن صنعتی | گاز نیتروژن صنعتی | شارژ گاز نیتروژن صنعتی | گاز ازت | مشخصات نیتروژن | خرید گاز ازت 

نیتروژن یا ازت یکی از عناصر شیمیایی در جدول تناوبی است که نماد آن N و عدد اتمی آن 7 است. نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز، غیر فلز، دو اتمی بی‌اثر، بی‌رنگ، بی‌مزه و بی‌بو است که 78% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافتهای زنده است. نیتروژن ترکیبات مهمی مانند آمونیاک اسید نیتریک و سیانیدها را شکل می‌دهد.
یک شیمیدان فرانسوی به نام Antoine Laurent Lavoisier اشتباهاً نام ازت را به معنی مرده یا بدون حیات روی نیتروژن گذاشت. به هر حال ترکیبات نیتروژن در غذاها، مواد آلی، کودها، مواد سمی و مواد منفجره یافت می شود. نیتروژن گاز بی رنگ، بی بو، و در حالت عادی بی اثر است. نقطه جوش آن ۱۹۵٫۸۰ درجه است. این گاز می تواند توسط واکنش آب و نیتریت آمونیوم تولید شود. نیترات سدیم و نیترات پتاسیم از تجزیه ترکیبات آلی حاصل می شود. نیترات پتاسیم در مناطق خشک دنیا برای استفاده کودهای ازتی یافت می شود. از دیگر ترکیبات نیتروژن آلی اسید نیتریک، آمونیاک، سیانیدها و اکسیدهای نیتروژن هستند.
چرخه نیتروژن یکی از مهمترین فرایندها در طبیعت برای ارگانیسمهای زند ه است. این چرخه باکترهای نیتروژن دار را به نیتروژن گازی تبدیل می کند. نیتروژن و ترکیبات پروتئینی نقش تعیین کننده در حیات انسانها را دارند.
آمونیاک یکی از مهمترین ترکیبات نیتروژن است. که توسط فرایندهای هابر تولید می شود. گاز طبیعی متان در واکنش دی اکسید کربن و هیدروژن گازی در دو مرحله حاصل می شود. هیدروژن گازی و نیتروژن گازی در فرایند هابر تولید آمونیاک می کنند. این گاز بیرنگ دارای بوی تیز است و به آسانی به مایع تبدیل می شود.
سیلندرهای نیتروژن باید در جای خشک و خنک و دارای تهویه مناسب نگه داری شوند.
تنفس گاز نیتروژن در دما و فشار معمولی سمی نیست اما در اثر تجمع زیاد در محیط های بسته و یا محیط هائی با تهویه نامناسب به راحتی موجب خفگی می گردد. بخصوص در مراکزی که از نیترژن مایع استفاده می گردد می بایست مراقبت کامل جهت جلوگیری از انتشار نیتروژن مایع در محیط به عمل آید به نحوی که یک لیتر از نیتروژن مایع می تواند 695 لیتر گاز نیتروژن تولید نماید( در دمای 21 درجه و فشار ا اتمسفر). و این حجم از گاز به شدت میزان اکسیژن محیط را کاهش داده و موجب خفگی می گردد.این گاز غیر اتش زا و غیز خورنده است.
نیتروژن مایع در مجاورت مواد چرب و منیزیم ناپایدار می باشد.

اشکال دیگر :

اکسید نیتروژن N2O ، مونوکسید نیتروژن NO ، دی اکسید نیتروژن NO2 ، پنتااکسید نیتروژن N2O5

خصوصیات فیزیکی:

عدد اتمی

فاز

نقطه ذوب(˚C)

نقطه جوش(˚C)

نقطه بحرانی(˚C)

7

گاز

210-

-195.79

126.19K

کاربرد اصلی گاز نیتروژن:

همانگونه که می‌دانید نیتروژن گازی کاربردی است که در حیات انسان و سایر جانداران بسیار حائز اهمیت است و اگر شرایط معمولی باشد نیتروژن گازی بی رنگ و بو و بدون مزه است. گفتنی است که حدودا 80% از گازی که در هوا وجود دارد و ما تنفس میکنیم گاز نیتروژن است. ما در این بخش تصمیم داریم به کاربردهای گاز نیتروژن در صنایع گوناگون بپردازیم:

N2 طی تولیدات شیمیایی، به نیترات و نیتریت تبدیل شده و برای کنسرو کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد. همین مسئله سبب افزایش غلظت ترکیبات نیتروژن در آبهای سطحی و زیرزمینی و به تبع آن در غذا میشود. نیتروژن جزء مهمی در بسیاری از ترکیبات مهم شیمیائی و صنعتی نظیر آمونیاک، سیانید ها و اسید نیتریک می باشد. همچنین در ساخت وسایل برودتی و کود شیمیایی نیز از این عنصر استفاده می کنند. نیتروژن ساخت امونیاک است,علاوه بر این نیتروژن در ساخت کود و مواد تقویتی و اسید نیتیک کاربرد دارد نیتروژن همچنین به دلیل بی اثر بودن در مخازن میعات قابل انفجار به عنوان پرکننده نیز کاربرد دارد, ازت مایع یک ماده سرمایشی نام دارد که در زمینه‌ی زیست شناسی و مواد غذایی برای انجماد استفاده میشود. نیتروژن برای پر کردن فضا خای بسته های چیبس و اسنک و همچنین قوطی های ابمیوه و بسته بندی روغن,در برخی موارد برای تولید بستنی نیز نیتروژن مایع کاربرد دارد. آمونیاک ,NH3 و هیدرازین, N2H4 از مشهور ترین ترکیبات نیتروژن میباشد.

مهم‌ترین کاربرد اقتصادی نیتروژن برای ساخت آمونیاک از طریق فرایند هابر (Haber) است.آمونیاک معمولاً برای تولید کود و مواد تقویتی و اسید نیتریک استفاده می‌شود. نیتروژن همچنین به‌عنوان پرکننده بی اثر، در مخزنهای بزرگ برای نگهداری مایعات قابل انفجار، در هنگام ساخت قطعات الکترونیک مانند ترانزیستور، دیود و مدار یکپارچه و همچنین برای ساخت فلزات ضد زنگ استفاده می‌شود. نیتروژن همچنین به صورت ماده خنک کننده، برای هم منجمد کردن غذا و هم ترابری آن، نگهداری اجساد و یاخته‌های تناسلی (اسپرم و تخم مرغ)، و درزیست‌شناسی برای نگهداری پایدار از نمونه‌های زیستی کاربرد دارد.

اسپکترومتر جرمی ، میکروسکوپ ، کرماتوگرافی مایع و گازی ، اشعه x ، جذب اتمی ، مادون قرمز ، کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا و اسپکترومتر نشری

همانطور که پیش تر با کاربردهای گاز نیتروژن آشنا شده اید؛ در این بخش نیز می خواهیم از تاثیر نیتروژن بر بدن انسان بگوییم.

این گاز یکی از عناصر بسیار مهم و پر کاربرد در زندگی  و محیط اطراف ما است و نقش مهمی در حفظ سلامت بدن موجودات زنده از جمله انسان ایفا می‌کند.

شایان ذکر است این عنصر به فراوانی در محیط اطراف ما یافت می شود و حدود 80 درصد جو زمین را تشکیل داده است و با هر نفسی که می کشیم وارد بدن ما می شود.

اما گفتنی است که با این وجود بدن انسان قادر به استفاده از نیتروژنی که به طور مستقیم از هوا یا خاک دریافت می کند نمی باشد و نیاز است این عنصر از طریق گیاهان سبز و میکروب‌ها به شکل قابل استفاده برای انسان تبدیل شود.

نقش نیتروژن در بدن انسان  چیست؟

نیتروژن نقش مهمی در عملکرد سیستم‌های مختلف بدن ایفا می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن ها تولید پروتئین می‌باشد.

پروتئین برای بدن بسیار مهم است و نه تنها بافت های مختلف بدن حاوی این ماده هستند بلکه فرایندهای متابولیکی بدن نیز به آنزیم هایی که شامل انواع مختلف پروتئین ها هستند وابسته می‌باشند.

یکی دیگر از نقش‌های نیتروژن در بدن انسان استفاده از آن برای ساخت ترکیبات غیر پروتئینی مانند ماده “هِم” در هموگلوبین است که اکسیژن را به گلبول های قرمز خون منتقل می کند.

بدن ما برای ساخت پروتئین در ماهیچه‌ها، پوست، خون، مو، ناخن‌ها و DNA به نیتروژن نیاز دارد و از آن در اسیدهای آمینه برای ساخت سایر اسید آمینه‌هایی که برای سنتز پروتئین انسانی استفاده می‌شوند بهره می‌برد.

اسیدهای نوکلئیک DNA که ژن ما را تشکیل می دهند و RNA که در سنتز پروتئین دخیل می باشند نیز حاوی N2 می‌باشند.

لازم به ذکر است که نیتروژن عامل مهمی درعملکرد هورمون‌ها، عملکرد مغز و سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود و رشد طبیعی بدن، جایگزینی سلول‌ها و ترمیم بافت‌ها همگی برای تولید سلول‌های جدید به نیتروژن نیاز دارند.

بدن ما به طور پیوسته در حال بازیافت نیتروژن از اسیدهای آمینه است، اگر اسیدهای آمینه در سنتز پروتئین استفاده نشوند به ترکیبات سازنده خود که یکی از آن ها نیتروژن می باشد تجزیه شده و به تولید انرژی کمک می کنند.

نیاز روزانه بدن به نیتروژن چقدر است؟

این عنصر در تمام مواد غذایی پروتئین دار وجود دارد و برای تامین آن می توان از مواد غذایی حاوی پروتئین شامل گوشت، ماهی، حبوبات، آجیل ها، تخم مرغ، شیر و دیگر فراورده های لبنی استفاده کرد.

تجزیه پروتئین در بدن باعث تولید آمونیاک می شود که یک محصول حاوی نیتروژن است و بدن با تبدیل آن به اوره و از طریق ادرار آن را دفع می کند، به این ترتیب نیتروژن دوباره به محیط زیست بر می گردد.

مشکلات ناشی از کمبود نیتروژن

لازم به ذکر است کشورهای توسعه نیافته بیشتر در معرض کمبود نیتروژن هستند، از علائم کمبود نیتروژن می توان به ریزش مو، شکنندگی مو، طولانی شدن دوره بهبود زخم ها، ضعف و از دست دادن عضلات بدن اشاره کرد.

نکات ایمنی گاز نیتروژن(MSDS):

این گاز غیرقابل انفجار می باشد اما سیلندرهای تحت فشار آن در صورت عدم رعایت اصول ایمنی به شدت منفجر می گردند.

گاز نیتروژن سمی نمی باشد اما در غلظت های بالا به دلیل کاهش میزان اکسیژن محیط، ایجاد اختلالات تنفسی و خفگی می نماید.

مسمومیت تنفسی، در صورت بالا رفتن غلظت نیتروژن، جایگزین اکسیژن هوا شده و ابتدا موجب خواب آلودگی و سپس ایجاد خفگی می نماید.

تماس با چشم: نیتروژن مایع و یا بخارات سرد آن در اثر تماس با چشم باعث صدمه کلی به چشم و نابینایی می گردد.

تماس با پوست: نیتروژن مایع در اثر تماس با پوست ایجاد سوختگی شدید می کند، در سوختگی های شدید، پوست ممکن است به رنگ سفید و یا زرد مومی مانند در آید.

مقدار مولکول‌های نیتروژن در هوا زیاد است. نیتروژن در آب و خاک به صورت نیترات و نیتریت پیدا می‌شود. کلیه این مواد بخشی از چرخه نیتروژن به حساب می آیند، اگر چه همه این اشکال نیتروژن با یکدیگر در ارتباط هستند. انسان خصوصیات نیترات و نیتریت طبیعی را تغییر داده است. این تغییرات بالاخص در کودهای شیمیایی نیتروژن دار اتفاق افتاده است. شرکتهای صنعتی با نیتروژن که تولید میکنند میزان نیترات و نیتریت خاک و آب را که نتیجه چرخه نیتروژن می‌باشند را تغییر می‌دهند. به دلیل این فعالیتها غلظت نیترات در آب آشامیدنی افزایش می یابد.

نیتراتها و نیتریتها بر سلامت انسان تاثیر دارند. این اثرات عبارت هستند از:

واکنش با هموگلوبین خون، این امر باعث کاهش توانایی خون برای انتقال اکسیژن میشود (نیتریت).

عملکرد غده تیروئید را کاهش میدهد (نیتریت).

سبب کمبود ویتامین A میشود (نیتریت).

nitrosamines از عوامل عمده ایجاد کننده سرطان محسوب میشوند (نیتراتها و نیتریتها).

از نقطه نظر متابولیسمی، اکسید نیتروژن نسبت به عنصر شیمیایی نیتروژن به تنهایی از اهمیت بیشتری برخوردار است. در سال ۱۹۸۷، Salvador Moncada کشف کرد که اکسید نیتروژن برای آرامش عضلات بدن بسیار حیاتی است و امروزه میدانیم که اکسید نیتروژن در سیستم قلبی – عروقی، سیستم ایمنی، سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی جانبی وجود دارد. آنزیم تولید کننده اکسید نیتروژن، synthase اکسید نیتروژن نامیده میشود و در مغز انسان به مقدار زیاد وجود دارد. اگر چه اکسید نیتروژن دوره عمر کوتاهی دارد، لیکن میتواند به اجزای تابع خود تبدیل شود.

انسان با فعالیتهایی که انجام داده است باعث تغییر مقدار نیتریت و نتیرات در طبیعت گشته است. عمده ترین عامل افزایش مقدار نیترات و نیتریت در محیط زیست کودهای شیمیایی هستند. فرآیند احتراق سبب افزایش نیترات و نیتریت میشود، زیرا بخارات متصاعد شده از اکسیدهای نیتروژن در محیط زیست به نیترات و نیتریت تبدیل میشوند. طی تولیدات شیمیایی، نیترات و نیتریت تشکیل میشوند و برای کنسرو کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرند. همین مسئله سبب افزایش غلظت ترکیبات نیتروژن در آبهای سطحی و زیرزمینی و به تبع آن در غذا می‌شود. افزایش پیوندهای نیتروژنی در محیط زیست سبب اثرات متنوعی میشود. یک، تنوع در پیوند شیمیایی باعث تغییر در ترکیب شیمیایی گونه های مختلف موجودات زنده میگردد. ثانیاً نیتریت اثرات مختلفی بر زندگی انسان و جانوران میگذارد. غذای غنی از ترکیبات نیتروژن سبب کاهش انتقال اکسیژن خون شده و عواقب وخیمی برای گله های گاو دربردارد. با افزایش غلظت نیتروژن مشکلاتی در غده تیروئید رخ میدهد و همچنین مقدار ذخیره ویتامین A کاهش می یابد. در معده و روده جانوران نیترات به nitrosamines تبدیل میشود و یک ماده خطرناک سرطانزا را تولید میکند. استفاده از ایستگاه­ های تولید گاز نیتروژن برای خاموش کردن آتش­سوزی، در محیط­های بسته کاربرد دارد. . همچنین از گاز نیتروژن می­توان در خاموش کردن آتش­ سوزی ناشی از مواد قابل احتراقی مانند نفت و مشتقات نفتی، میعانات گازی و … که بدون دسترسی به هوا امکان سوختن ندارند، نیز استفاده کرد ( آتش­سوزی­های نوع A,B,C) . با استفاده از گاز نیتروژن می توان درعرض چند دقیقه آتش­سوزی­ها را مهار کرد. اساس کار سیستم­های اطفاء حریق نیتروژنی، جایگزین کردن اکسیژن در دسترس برای احتراق با گاز بی اثر نیتروژن می باشد. سرعت خاموش کردن بالای آتش، بدون هیچ تاثیر مخربی بر محیط .

الزامات حمل و انبارش گاز نیتروژن:

مراقب باشيد هيچ نقطه از بدن، بدون پوشش مناسب، در معرض شير خروجي لوله ها و يا سيلندرهايي كه حاوي سيالات درفشار زياد هستند قرار نگيرد . سطوح سرد فلزات سبب چسبيدن گوشت به سطح آنها مي شوند و در صورت فشار زياد براي جداكردن پوست از سطح فلز امكان پارگي و شكافتن پوست و گوشت وجود دارد. سيلندرها را با وسيله نقليه مناسب بصورت عمودي حمل كنيد و هرگز آنها را نياندازيد يا به پهلو نغلتانيد. در صورتيكه شير يا اتصالات كپسول ها ايراد داشت هرگز به آنها فشار وارد نكنيد و با توليدكننده تماس گيريد / انبار بايد مجهز به سيستم قوي تهويه باشد. كپسول ها را در محيط محدود و بسته انبار نكنيد. در محيط خنك، عاري از منابع محترق و انفجاري، مواد اكسيدكننده و مواد ناسازگار انبار شود.كپسول ها بايد داراي گواهينامه بازرسي باشند.

خرید گاز نیتروژن در تهران یا کرج

بسیاری از افراد برای خرید گاز نیتروژن، خرید نیتروژن مایع، انواع مخلوط گازی نیتروژن و … به دنبال مجموعه ای باتجربه هستند تا بتوانند با خیال راحت از بابت کیفیت، از آن ها خرید خود را انجام دهند. شرکت سپهر گاز کاویان و تیم مجرب ازمایشگاه آن با سابقه ای درخشان در امر تولید گاز هخای کالیبراسیون  و تامین انواع گازها و تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از آن ها، آماده خدمت رسانی به مشتریان خود می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه مربوط به هر یک از محصولات و خدمات این مجموعه مراجعه کرده و توضیحات ارائه شده را مطالعه فرمایید. همچنین با تماس با کارشناسان سپهر گاز کاویان می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

گاز نیتروژن خالص:

نیتروژن در گروه 5 جدول تناوبی وجود دارد می‌تواند سه پیوند یگانه تشکیل دهد.

فروش نیتروژن در سپهر گاز کاویان:

برای خرید نیتروژن در بازار ایران با شرکت سپهرگاز کاویان هماهنگ کنید. برای خرید نیتروژن میتوانید با کارشناسان فروش از طریق شماره های زیر ارتباط برقرار نمایید.

09128699025

09128699026

021-46837072

تهیه نیتروژن:

شرکت سپهرگازکاویان آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد در زمینه تولید کننده و وارد کننده گازهای نیتروژن در جهت صنایع مختلف و تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاه‌های کوانتومتری و مخلوط گازی (گازهای کالیبراسیون) با کیفیت بالا و تمامی تجهیزات وابسته به صنایع مختلف فعال می باشد.
نیتروژن در دو فاز گازی و مایع موجود میباشد.
نیتروژن گازی گرید%99.995mol در حجم های 40،10،5 لیتری با فشار 150 بار و در حجم 50 لیتری با فشار 200 بار در سیلندرهای کربن استیل موجود میباشد.
نیتروژن گازی گرید%99.9992mol در حجم های 40،10،5 لیتری با فشار 150 بار و در حجم 50 لیتری با فشار 200 بار در سیلندرهای کربن استیل موجود میباشد.
نیتروژن گازی گرید(%GC (99.9995mol در سیلندرهای 5 و 10لیتری با فشار 100 بار، درسیلندر 40 لیتری با فشار 150 بار، در سیلندر 50 لیتری با فشار 200 بار موجود میباشد.
نیتروژن گازی گرید 99.9999 در حجم های 5 و 10 لیتری با فشار 70 بار و در حجم 50 لیتری با فشار 200 بار در سیلندرهای کربن استیل موجود میباشد.

موضوع مورد بحث امروز در رابطه با گاز نیتروژن می‌باشد، بعد از خواندن این مقاله شما اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی این گاز، تاریخچه، کاربردهای گاز نیتروژن در صنعت، خطرات و اثرات این گاز برای انسان و محیط زیست خواهید داشت.

نیتروژن|گاز نیتروژن|نیتروژن وارداتی|نیتروژن خلوص بالا|نیتروژن خالص|تولیدکننده نیتروژن|صادرکننده نیتروژن|خریدنیتروژن|فروش نیتروژن|تهیه نیتروژن|سیلندرنیتروژن|کپسول نیتروژن|شارژسیلندر نیتروژن|شارژکپسول نیتروژن|قیمت گازنیتروژن|Nitrogen

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *