گازهای ترکیبی استاندارد


گازهای مخلوط استاندارد

شرکت سپهر گاز کاویان ،با تولید طیف گسترده ای از این نوع گازهای استاندارد توانسته است به تمام نیاز های صنایع به گازهای استاندارد ، پاسخ دهد .
بسیاری از برنامه های کاربردی مانند لیزر ، ابزار های تحلیلی ، سنسور های گاز ، سیستم های کروماتوگرافی و بسیاری دیگر از سیستم ها ، نیاز به گاز های مخلوط استاندارد دارند ، که در بیشتر مواقع یکسان است.به این نوع گازها ، گازهای استاندارد گفته می شود که از نظر تولید و روش های تولید با گازهای کالیبراسیون همسان هستند .

شرکت سپهر گاز کاویان به عنوان پیشگام و تولید کننده گاز ترکیبی-میکس-مخلوط-MIX بصورت درصد و PPMوهمچنین PPB برای کاربرد های خاص و مختلف با استفاده از گاز های خالص و گاز های فوق خالص آزمایشگاهی به صورت دو 2 جزئی و 3 سه جزئی و چند جزئی با شناسامه و گواهی آنالیز معتبر در سیلندر کپسول با حجم 0.5,1,2,5,10,20,40,50 لیتر با فشار 5 الی 200 بار همچنین این شرکت امکان واردات گاز های ترکیبی-میکس از تولید کنندگان معتبر از جملهair liquid-air product-BOC را دارد.

شرکت سپهر گاز کاویان تولید کننده رنج وسیعی از گاز های ترکیبی میکس از جمله :گاز میکس لیزر ,گاز مخلوط شمارنده هسته ای ,گاز ترکیبی برای مصارف بیولوژیکی و پزشکی ,گاز میکس برای نشتی یابی,گاز مخلوط جذب الکترونی,گاز میکس برای جوشکاری,گاز ترکیبی برای غواصی,گاز میکس برای سنجش آلودگی,اسپان گاز,گاز مرجع,گاز چند جزئی برای طیف بینی اشعه ایکس تولید گازهای میکس-ترکیبی به دو روش وزنی و فشار نسبی انجام می گیرد. روش وزنی رایج ترین مدل و دقیق ترین برای تولید گاز ترکیبی می باشد.در روش فشار نسبی از قانون دالتون برای محاسبه مقادیر موجود در میکس استفاده می شود.

البته در تولید گاز ترکیبی محدودیتهای نیز وجود دارد که به ماهیت گاز های استفاده شده در ترکیب بستگی دارد.این محدودیتها با توجه به فاکتور های ایمنی ، امکان واکنش گازها ، پایدار نبودن گازها لحاظ می گردد.
شرکت سپهر گاز کاویان ،با تولید طیف گسترده ای از این نوع گازهای توانسته است به تمام نیاز های صنایع به گازهای استاندارد ، پاسخ دهد .
در ذیل ،به چند مورد از گاز استاندارد که توسط شرکت سپهر گاز کاویان تولید می شود اشاره شده است :

P10 Gas* Argon(AR)/Oxygen(O2) * Helium(HE)/Oxygen(O2) * Helium(HE)/Carbon dioxide(Co2)/Nitrogen(N2) * Argonite * Laser Mixture * Synthetic air(Z.AIR) * Helium(HE)/Argon(Ar)

گازهای استاندارد تولیدی شرکت ، دارای گواهینامه و Certificate Of Analysis می باشند

 

گاز ترکیبی استاندارد-سپهر گاز کاویان

گاز های استاندارد کاربرد | گاز استاندارد |فروش گاز های استاندارد| خرید گاز های استاندارد |گاز استاندارد| Standards Gas|
مخلوط های گازی || گازهای مخلوط |کاربرد گازهای مخلوط |فروش مخلوط های گازی و گاز میکس |خرید مخلوط های گازی و گاز میکس Standards Gas
گاز های استاندارد Standards Gas

استاندارد سیلندرهای گاز در قوانین حمل و نقل :

سیلندرهای گاز در تمام امور زندگی و تقریبا تمام صنایع، از صنایع غذایی گرفته تا مواد نیمه هادی کاربرد دارند. سیلندرها توسط غواص ها، آتشنشان ها و برای مصارف پزشکی به منظور حمل و ذخیره گازهای مختلف استفاده می شوند. بیشترین کاربرد سیلندرها در ذخیره سازی سوخت گاز مایع (LPG) است، که برای گرمایش در خانه و صنایع مختلف استفاده می شود. فراگیر بودن مصرف کپسول های گاز مقامات را بر آن داشته تا در قانون گذاری های خود به حفظ امنیت کابران آن اهمیت بیشتری بدهند.

از یک قرن پیش زمانی که سیلندرها برای اولین برای به منظور حمل اکسیژن و استیلن بکار برده شده اند قوانینی برای مخزن های تحت فشار وضع گردید،که تا اوایل عصر بخار بسیار کار آمد بودند. این قوانین ملی، اغلب توسط استانداردهای ملی پشتیبانی می شدند، و به عنوان اساسی برای قانون گذاری سیلندرهای گاز در بسیاری از کشورها باقی ماندند. یک اصل در این سیستم ها آن بود که برای استفاده از یک کپسول گاز در هر کشوری می بایست آن کپسول مورد بازرسی و تائید یک شرکت ملی نظارتی معتبر گردد.

اکنون که سیستم ها مغلوب قوانین و استانداردهای ملی ناقص هستند کمیته فنی ایزو مسئول استانداردهای سیلندر گاز چه نقشی در این زمینه بازی می کند؟ حقیقتا روند پیشرفت استانداردهای ایزو در زمینه سیلندر گاز تا 30 سال پیش نسبتا ضعیف بود، اما کمیته فنی ایزو با فراهم آوردن ارتباطی مناسب بین تولید کنندگان، شرکت های بازرسی و مصرف کنندگان سیلندر های گاز مجال تبادل نظر و اطلاعات را فراهم آورد. عملکرد سازمان ایزو مشوق تغییرات زیادی در استانداردهای ملی شد و حتی بسیاری کشورها برخی از استانداردهای ایزو را به عنوان استانداردهای ملی خود بکار بردند.

در دهه اخیر چند دلیل سبب شد تا سازمان ایزو به عنوان سازمان ارجح در وضع استانداردهای مربوط به سیلندر گاز بدل گردد:
* تولیدکنندگان کپسول گاز با استفاده از استانداردهای بین المللی به جای استانداردهای ملی بهره وری خود را افزایش دادند.
* ایجاد یکپارچگی در صنعت تولید کپسول گاز منجربه کاهش اختلافات شد. این یکپارچگی بین شرکت های صنعتی گاز که عمده خریداران و مصرف کنندگان سیلندرهای گاز را تشکیل می دهند نیز بوجود آمد؛ به همین ترتیب تعداد متخصص دخیل در تهیه استانداردها کاهش یافت. ایزو تنها انجمنی است که چندین سازمان استاندارد سازی مهم و شاخص در آن گردهم می آیند.

* میزان معاملات گازی طی نیم قرن گذشته افزایش یافته و نیاز به استاندارد های جهانی نه تنها در رابطه با کپسول و شیر اتصال، بلکه برای بازرسی دوره ای و پر کردن مجدد آنها نیز بیشتر گردیده.
* شرکت های چند ملیتی صنعتی گازی خواهان بهره وری از استانداردهای یکسانی هستند که در کشورهای مقصد آنها کاربرد دارند.
* هماهنگی در زمینه قوانین حمل ونقل نیز تقاضا برای وضع استانداردهای جهانی را دو چندان می کند.
استانداردهای موجود در این حوزه به شرح زیر می باشد:

ایزو 20703: کپسول های گاز – کپسول های قابل پر شدن مجدد جوشکاری شده از جنس آلومینیوم آلوی – طراحی، ساختار و آزمایش
ایزو 1-18172: کپسول های گاز – کپسول های قابل پر شدن مجدد جوشکاری شده از فولاد زد زنگ – بخش اول: تست فشار 6 MPa و کمتر.
ایزو 2-18172: کپسول های گاز – کپسول های قابل پر شدن مجدد جوشکاری شده از فولاد زد زنگ – بخش اول: تست فشار بیشتر از 6 MPa.

ایزو 16148: کپسول های گاز – کپسول های قابل پر شدن مجدد یکپارچه (بدون درز) فولادی – تست انتشار امواج صوتی (AT) در بازرسی دوره ای.
طی دهه اخیر، اهمیت استانداردهای ایزو در زمینه سیلندر های گاز به مدد جهانی سازی و بین المللی کردن فعالیت ها در صنایع مربوطه افزایش یافته است.

ایزو 17025

ایزو 17025 چیست ؟

اولین ویرایش ایزو 17025 (1999) در نتیجه وجود تجربیات وسیع در پیاده سازی راهنمای 25 ایزو/آی ای سی و EN 45001 به وجود آمد و جایگزین هر دوی آنها شد. این استاندارد دارای تمام الزاماتی است که آزمایشگاه ها جهت اجرای سیستم مدیریت با صلاحیت به آن نیاز دارند، این الزامات همچنین قادر هستند از لحاظ فنی نتایج معتبری تولید کنند.

اولین ویرایش به ایزو 9001:1994 و ایزو 9002:1994 معروف بود. این استاندارد ها جای خود را به ایزو 9001:2000 دادند که همخوانی با ایزو 17025 را الزامی کرده بود. در این ویرایش دوم استاندارد ها تنها زمانی افزوده یا تغییر می کرد که لازم به نظر می رسید.
شرکت های اعتبار بخشی که صلاحیت آزمایشگاه ها را تشخیص می دهند باید از این استاندارد بین المللی به عنوان اساس اعتبار سنجی خود استفاده کنند. استاندارد 4 الزامات مدیریت سالم را مشخص می کند. استاندارد 5 الزامات صلاحیت فنی تست های انجام شده توسط آزمایشگاه را تعیین می کند.

رشد استفاده از سیستم های مدیریت باعث شده مشتری بیشتر خواهان مطابقت سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه ها با ایزو 9001 و با استاندارد بین المللی مورد بحث باشد. برای اعمال تمام الزامات ایزو 9001 که مربوط به معیار خدمات آزمایشی ارائه شده توسط سیستم مدیریت آزمایشگاه ها است نهایت دقت منظور شده.

آزمایشگاه هایی که با ایزو 17025 مطابقت می کنند براساس ایزو 9001 نیز عمل خواهند کرد.
انطباق سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه با الزامات ایزو 9001 به خودی خود نشان دهنده صلاحیت آزمایشگاه در تولید داده ها و نتایج فنی معتبر نمی باشد. همچنین انطباق با این استاندارد بین المللی نشان آن نیست که سیستم مدیریت کیفیت اجرایی آزمایشگاه با تمام الزامات ایزو 9001 موافقت دارد.

روند پذیرش نتایج آزمایش بین کشور ها تسهیل می گردد اگر این استاندارد های بین المللی توسط آزمایشگاه ها اجرا شوند و اگر آنها از شرکت های اعتبار بخشی که با دیگر شرکت های مشابه در سایر کشورها (و از همین استاندارد بین المللیاستفاده می کنند) به توافق رسیده اند، اعتبار کسب کنند.

استفاده از این استاندارد بین المللی همکاری بین آزمایشگاه ها و سایر شرکت ها را تسهیل می کند، به تبادل اطلاعات و تجربیات کمک می کند، و استاندارد ها و راهکارها را هماهنگ سازی می کند.
الزامات کلی برای صلاحیت تست کردن و کالیبره سازی توسط آزمایشگاه ها

مفاد ایزو 17025
– ایزو 17025 الزامات کلی برای صلاحیت انجام آزمایش ازجمله نمونه گیری را مشخص می کند. این استاندارد آزمایشات و کالیبره سازی های انجام شده را با استفاده از متدهای استاندارد، متدهای غیر استاندارد و متدهای تهیه شده توسط آزمایشگاه پوشش داده می شود.

– ایزو 17025 بین المللی برای تمام سازمان های اجرا کننده آزمایشات قابل اجراست. این شامل آزمایشگاه های اول، دوم و سوم شخص می شود، و همچنین آزمایشگاه هایی که آزمایشات بخشی از بازدید و گواهینامه محصول است.
ایزو 17025 بدون توجه به تعداد پرسنل و وسعت فعالیت های آزمایشی برای تمام آزمایشگاه ها قابل اجراست. وقتی یک سازمان یک یا چند فعالیت مدنظر استاندارد بین المللی را انجام نمی دهد، مانند نمونه گیری و طراحی متد های جدید، الزامات آن استاندارد تحقق نخواهد یافت.

* نکات فراهم شده مطلب، مثال ها و راهنمایی ها را شفاف تر می سازد. این نکات دارای الزامات نیستند و بخش جزئی استاندارد بین المللی را شکل می دهند.
* این استاندارد بین المللی برای استفاده آزمایشگاه هایی است که درحال ارتقا کیفیتی، اجرایی و فنی سیستم مدیریت خود هستند. مشتریان آزمایشگاه، مسئولان قانون گذاری و شرکت های اعتبار بخشی نیز می توانند از آن برای سنجش صلاحیت آزمایشگاه ها استفاده کنند. استاندارد بین المللی برای استفاده به عنوان اساس تصدیق گواهی آزمایشگاه ها نیست.

نکته1: عبارت “سیستم مدیریت” در این استاندارد بین المللی به معنی سیستم های کیفیتی، اجرائی و فنی است که فعالیت های آزمایشگاه را اداره می کند.
نکته2: تصدیق یک سیستم مدیریت گاهی ثبت کردن نیز گفته می شود.

* مطابقت عملیات آزمایشگاه ها با الزامات ایمنی و قانونی توسط این استاندارد بین المللی پوشش داده نمی شود.
* با همخوانی آزمایشگاه ها با الزامات این استاندارد بین المللی، سیستم مدیریت کیفیت آنها برای انجام آزمایشات با قواعد ایزو 9001 نیز مطابقت می نماید. این استاندارد بین المللی الزامات صلاحیت فنی را که توسط ایزو 9001 پوشش داده نمی شود فراهم می کند.

نکته : ممکن است نیاز باشد الزامات خاصی در این استاندارد بین المللی توضیح داده یا تفسیر شود تا مطمئن شویم که الزامات بصورت پایدار به کار گرفته شده اند.

ايزو/آي اي سي 17025
ايزو/آي اي سي 17025:2005 يک استاندارد بين المللي است که براي تائيد صلاحيت آزمايشگاه ها تهيه شده. اين استاندارد داراي الزامات سيستم مديريت کيفيت است به همراه الزاماتي فني براي تضمين اين نکته که هر آزمايشگاه براي انجام آزمايشات خاص و ويژه داراي تجهيزات و تخصص لازم است. ايزو 17025 را نبايد با ايزو 9001 اشتباه گرفت، زيرا ايزو 9001 فقط مختص سيستم هاي مديريت کيفيت است. ايزو 9001 صلاحيت فني يک شرکت نظارتي را ارزيابي نمي کند و نبايد آن را به عنوان جايگزيني «قابل قبول» براي ايزو 17025 در نظر گرفت.

الزامات 17025 در 14 بخش اصلي زير قرار مي گيرند:
1. الزامات اجرايي 2. الزامات استقلال، بي طرفي، ادغام3. قابليت اعتماد4 .سازمان و مديريت 5. سيستم کيفيت 6. پرسنل7. تاسيسات و تجهيزات 8. روش و راهکارهاي نظارتي
9. مديريت نمونه ها و آيتم هاي بازرسي 10. کنترل مدارک11. گزارشات بازرسي و گواهينامه هاي بازرسی12. بستن قرارداد فرعي 13. شکايات و درخواست ها14. همکاري با ساير شرکت هاي بازرسي
مزایای ایزو 17025:2005

• نشان دهنده يک سيستم مديريت کيفيت معتبر و کارآمد که نتايج آزمايشگاهي قابل اطميناني توليد مي کند.
• مزيت رقابتي در بازار
• پذيرش بين المللي گزارشات آزمايشگاهي
الزامات کلي براي مطابقت آزمايشگاه ها
• شرکت هاي اعتبار بخشي که صلاحيت آزمايشگاه ها را تشخيص مي دهند بايد از اين استاندارد بين المللي به عنوان اساس کار اعتبار بخشي خود استفاده کنند.
• افزايش استفاده از سيستم هاي مديريت بطور کلي آزمايشگاه ها (که بخشي از سازمانهاي بزرگ را تشکيل داده اند و يا خدمات مختلف ارائه مي کنند) را وادار به اجراي يک سيستم مديريت کيفيت مطابق با ايزو 9001 نموده است که با خدمات آزمايشي و کاليبراسيون مرتبط است.

• آزمايشگاه هايي که با اين استاندارد بين المللي منطبق باشند با ايزو 9001 نيز مطابقت خواهند داشت.
• مطابقت با ايزو 9001 به تنهايي نشان دهنده صلاحيت آزمايشگاه در تهيه نتايج و داده هاي فني معتبر نيست. همچنين صلاحيت آزمايشگاه در رابطه با ايزو 17025 دليل مطابق سيستم مديريت کيفيت آن با الزامات ايزو 9001 نمي شود.
• اگر آزمايشگاه ها استاندارد 17025 را اجرا کنند پذيرش نتايج آزمايش در کشورهاي ديگر راحت تر صورت مي پذيرد. استفاده از اين استاندارد بين المللي همکاري بين آزمايشگاه و ساير شرکت ها را نيز آسان مي سازد، و به تبادل اطلاعات و تجارب، و هماهنگ سازي استانداردها و راهکار ها کمک مي رساند.

• اين استاندارد بين المللي الزامات کلي براي صلاحيت در اجراي آزمايش، کاليبراسيون و نمونه گيري را ارائه مي کند. اين ايزو به آزمايشات انجام شده با استفاده از روش هاي استاندارد، روش هاي غير استاندارد و روش هاي آزمايشگاهي مي پردازد.
• اين استاندارد بين المللي براي انواع آزمايشگاه ها فارق از تعداد پرسنل و وسعت آزمايشات آنها قابل کاربرد است. ممکن است مشتريان آزمايشگاه، مقامات قانون گذار و شرکت هاي اعتبار بخشي نيز براي درک بهتر صلاحيت آزمايشگاه ها از اين استاندارد استفاده کنند. اين استاندارد مورد استفاده آزمايشگاه هايي است که درصدد توسعه سيستم مديريت عملکرد کيفي، نظارتي و فني خود هستند. ايزو 17025 به منظور کسب گواهينامه استفاده نمي شود.

• واژه سيستم مديريت در اين استاندارد به معني سيستم هاي نظارتي فني و کيفي است که عملکرد آزمايشگاه را اداره مي کنند. مطابقت با الزامات قانوني و ايمني عملکرد آزمايشگاه ها در اين استاندارد پرداخته نشده است.

گاز های استاندارد کاربرد | گاز استاندارد |فروش گاز های استاندارد| خرید گاز های استاندارد |گاز استاندارد| Standards Gas|
مخلوط های گازی| گازهای مخلوط |کاربرد گازهای مخلوط |فروش مخلوط های گازی و گاز میکس |خرید مخلوط های گازی و گاز میکس Standards Gas

ایزو 18001

خصوصیات ایزو 18001 OHSAS قابل استفاده برای سازمان هایی است که:
می خواهند خطر را برای کارمندان و دیگر شرکایی که در معرض ریسک های ایمنی و بهداشت شغلی هستند از بین ببرند و یا به حداقل برسانند.
می خواهند یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت دائمی اجرا کنند و آن را توسعه دهند؛
می خواهند درمورد تطابق خود با سیاست های ایمنی و بهداشت اطمینان حاصل کنند؛
این تطابق را به نمایش دیگران بگذارند؛

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کار خود را توسط سازمانی خارجی ثبت یا تصدیق کنند؛ یا
از وجود تطابق با خصوصیات OHSAS خودارزیابی انجام دهد.
الزامات کلی :

سازمان ها باید یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشتی اجرا کنند که با الزامات OHSAS 18001 ذکر شده در ادامه 4 همخوان باشد.
سیاست گزاری جهت پیاده سازی OHSAS 18001
مدیر ارشد سازمانها باید درمورد سیاست ایمنی و بهداشت کار دارای اختیار باشد، اهداف مربوط به ایمنی وبهداشت کار سازمان را مشخص کند و بر پیشرفت مستمر متعهد باشد. الزامات دیگری نیز هستند که برای مثال سیاست های ارتباطاتی و بررسی را تحت پوشش قرار می دهند.
برنامه ریزی :

برنامه ریزی برای شناسایی خطر، ارزیابی ریسک و کنترل ریسک. سازمان ها باید برای ارزیابی ریسک و کنترل ریسک راهکار داشته باشند و از خروجی این راهکارها در تعیین اهداف OHSAS 18001 استفاده کنند. یک فهرست دسته بندی هم وجود دارد که باید از آن در راهکارهای شناسایی خطر، ارزیابی ریسک و کنترل ریسک استفاده کرد.

الزامات قانونی و دیگر الزامات. سازمان ها باید مدارک قانونی و دیگر الزامات OHSAS 18001 مورد استفاده را به روز نگه دارند، و دسترسی به جزئیات این الزامات را تضمین کنند. همچنین این الزامات باید با کارمندان و دیگر شرکای ذی نفع درمیان گذاشته شود.
اهداف. سازمان ها باید اهداف OHSAS 18001 مستند تهیه و نگهداری کنند و این اهداف باید معیار های مشخصی را تحقق بخشند.

برنامه (های) مدیریت OHSAS 18001 : این برنامه ها برای حصول مزایای OHSAS 18001 لازم هستند. برنامه (ها) باید مستند باشند، و دارای شرح وظایف و جدول زمانی باشند، و در صورت لزوم بازبینی و اصلاح شوند.
پیاده سازی OHSAS 18001
ساختار و مسئولیت

سازمان ها موظف اند مسئولیت های مرتبط با الزامات OHSAS 18001 و نحوه ی ساختاربندی آنها را مستند کنند. یک عضو مدیریت ارشد (منتخب مدیریت) باید مسئول کلیت سیستم مدیریت OHSAS 18001 باشد.
همچنین لازم است برای سیست مدیریت ایمنی و بهداشت کاری و برای تمام مدیران مسئول منابع کافی فراهم شود تا بتوان تعهد آنها را نسبت به پیشرفت مستمر عملکرد OHSAS 18001 نشان داد.
آموزش، آگاهی و صلاحیت. این زیرمجموعه بیان می کند پرسنلی که برای انجام وظایف صلاحیت دارند بر روی ایمنی و بهداشت کاری اثر دارد، و زمانی که برای کسب صلاحیت لازم آموزش می بینند، توانایی و دانایی کارآموز و ریسکی که در معرض آن قرار خواهد گرفت را در نظر می گیرد.

همچنین لیست تعدادی از مسائل OHSAS 18001 فراهم شده که کارمندان باید از آن آگاه شوند.
مشورت و ارتباطات. سازمان ها باید برای ارتباطات درباره ی مسائل OHSAS 18001 و توافقات مستند به منظور مشورت و مشارکت کارمندان دارای راهکار باشد. همچنین فهرستی از معیارها که باید با مشارکت و مشورت تحقق یابند فراهم شده.
مستندسازی OHSAS 18001 باید نسخه ی مکتوبی از سیستم مدیریت همراه با مرجعی از مستندات پرجزئیات تر وجود داشته باشد.

کنترل داده ها و مستندات. باید بر روی تمام مستندات و داده های مورد نیاز سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کنترل وجود داشته باشد و این کنترل باید مواردی را تضمین کند، از قبیل بایگانی، بازبینی، و جا نمایی مناسب مستندات و داده ها.
کنترل عملیاتی. باید تمام فعالیت ها در جایی که نیاز به استفاده از معیار های کنترل است شناسایی گردند. سپس باید مطمئن شد این فعالیت ها تحت شرایط خاصی انجام می شوند. همچنین یک لیست از معیارها وجود دارد که با انجام این فعالیت ها تحقق می یابد.

آمادگی و پاسخ گوئی در شرایط بحرانی. سازمان ها باید وضعیت های بحرانی و حوادث به القوه را پیش بینی و پاسخ مناسب آنها را پیدا کنند. برنامه ها باید در جایی که امکان آن هست بازبینی و تست گردند.
چک کردن و اصلاح

نظارت و ارزیابی عملکرد. این زیرمجموعه با فهرستی از الزامات نظارت و ارزیابی عملکرد OHSAS 18001 آغاز می شود و سپس به این موضوع می پردازد که سازمان ها در استفاده از تجهیزات نظارتی باید چه کار کنند.
تصادفات، حوادث، عدم تبعیت ها و اعمال اصلاحی و پیشگیری کننده. سازمانها باید برای رسیدگی به حوادث، تصادفات و عدم تبعیت ها و حصول اطمینان از اتخاذ اعمال اصلاحی و پیش گیرانه ی مناسب دارای راهکار باشند. اعمال اصلاحی و پیش گیرانه ی یشنهادی باید بر اساس ارزیابی از یک ریسک پیش از پیاده سازی آن باشد.
تغییرات بوجود آمده از طریق هرکدام از این فعالیت ها باید مستندسازی شوند.

مدارک و مدیریت مدارک
هدف اصلی مدارک نمایش وجود تطابق با مختصات OHSAS 18001 است، و این بخش فهرستی از معیارهایی دارد که باید با راهکار های مدیریت مدرک به آنها تححق بخشید.
ممیزی. سازمان ها باید بطور دوره ای ممیزی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کاری داشته باشند که بررسی شود آیا سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کار مطابق با توافقات، مناسب پیاده سازی و نگهداری میشود، و آیا موثر است. برای همخوانی با الزامات، باید برنامه و راهکارها مطابق تعدادی از معیار ها باشند.

بررسی مدیریت
مدیر ارشد باید شایستگی، کفایت و موثر بودن سیستم مدیریت OHSAS 18001 را در مقاطع زمانی معین بررسی کند. این بررسی باید مستندسازی شود.
سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت کاریOHSAS 18001:2007
نمایش تعهد شما نسبت به ایمنی و بهداشت کاری

هر روز سازمان های بیشتری درصدد نشان دادن تعهد خود به موضوع ایمنی و بهداشت کاری هستند. این امر برای کارمندان، و همچنین مشتریان، سهامداران و همچنین برای وجهه و اعتبار شرکت مهم است. به علاوه، قوانین سختگیرانه سازمانها را مجاب می کند تا تعهدی شفاف و فعال نسبت به ایمنی و بهداشت نشان دهند. مشتریان و کارمندان خواستار اطمینان از این موضوع هستند. همچنین باید تضمین شود که که نیازهای آنها اکنون و در آینده بطور پیوسته پاسخ داده می شود. این برای سازمانها یک چالش و همچنین یک فرصت است تا میزان ریسک را کاهش دهند و محیط کاری ایمن تری فراهم کنند.

OHSAS 18001 خصوصیتی است برای سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت کاری که بطور مشترک توسط تعدادی از شرکت های گواهی کننده بین المللی، شرکتهای استداندارد ملی، و دیگر بخش های ذینفع تهیه شده.سازمانها می توانند با استفاده از آن ریسک های عملیاتی را مدیریت کرده و عملکرد را بهبود بخشند.

همچنین توضیح می دهد که چطور می توان با در نظر داشتن سلامت کارمندان، کاهش ریسک و پیشگیری از حوادث جنبه های ایمنی و بهداشتی فعالیتهای سازمان را موثرتر مدیریت کرد.
بسیاری از شرکت ها از این سیستم به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ریسک خود استفاده می کنند تا مطابق با تغییرات صورت گرفته در قانون باشند و از نیروی کار خود محافظت کنند.

این سیستم با شناسایی و کنترل پایدار ریسک ایمنی و بهداشت در یک شرکت، کاهش احتمال حادثه، کمک در همخوانی با قوانین و ارتقای عملکرد کلی یک محیط کاری و ایمنی و بهداشتی فراهم می سازد.

نمایش تعهد نسبت به ایمنی و بهداشت کاری کارآیی عملیات داخلی سازمان را بهبود می بخشد و در نتیجه حوادث، خطرات و زمان از کار افتادگی را کاهش می دهد. ایمنی و بهداشت کارمند در محیط کار فعالانه درحال بهبود خواهد بود زیرا اهداف و مسئولیت ها شفافتر هستند و تمام کارمندان آماده هستند که بطور موثری با خطرات در آینده مقابله کنند. OHSAS 18001 مطابقت با الزامات قانونی را تضمین می کند و ریسک جریمه شدن یا شکایات را کاهش می دهد.

OHSAS 18001 می تواند توسط همه سازمانهایی که قصد پیاده سازی یک راهکار برای کاهش ریسک ایمنی و بهداشت در محیط کاری دارند مورد استفاده قرار گیرد.
مزایا گواهینامه ایزو 18001:
کاهش محسوس در تعداد حوادث./ کاهش محسوس در مدت زمان از کار افتادگی و هزینه های مرتبط / نمایش تطابق با قوانین و مقررات/ نشان دادن تعهد به ایمنی و بهداشت برای سهامداران / نمایش یک رویکرد تفکری رو به جلو و نوآورانه / افزایش دسترسی به مشتریان جدید و شرکای تجاری / مدیریت بهتر ریسک ایمنی و بهداشت اکنون و در آینده / کاهش محسوس هزینه ها برای جلب اعتماد عموم

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *