هوای سنتز شده Z.Air

فروش گاز هوای خشک | فروش گاز هوای سنتزی | فروش گاز z.air | فروش zero air | گاز هوای سنتز شده | فروش هوای صفر | Z.Air | Zero Air

گاز هوای خشک چیست؟

هوای خشک مانند گاز های هلیوم و نیتروژن در دسته گاز های بی اثر قرار میگیرد. این گاز که هوای فشرده یا صفر هم مشهور است با نماد شیمیائی Z.Air نمایش داده می شود، گفتنی است این گاز هوایی است که ما در آن نفس می کشیم و زندگی می کنیم؛ تنها با این تفاوت که فشاری بالاتر از فشار جو بر آن وارد شده و به صورت فشرده است.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر گاز هوای خشک

 
گاز  با خلوص (گرید) حجم (Lit) فشار(bar)

هوای خشک(هوای صفر)

 99.99 mol%

40 Lit

150bar

هوای خشک(هوای صفر)

 99.99 mol%

50 Lit 200bar

هوای خشک(هوای صفر)

 99.999 mol%

40 Lit 150bar

هوای خشک(هوای سنتز شده)

 99.999 mol%

50 Lit 200bar

هوای خشک(هوای سنتز شده)

 99.9995 mol%

40 Lit 150bar

هوای خشک(هوای سنتز شده)

 99.9995 mol%

50 Lit 200bar

هوای خشک(وارداتی)

 99.999 mol%

50 Lit 200bar

هوای خشک(وارداتی)

 99.9995 mol%

50 Lit 200bar

مشخصات کلی هوای خشک

گاز سنتزی یا هوای خشک به عنوان یک منبع اکسیژن، جهت احتراق، تنفس، پوسیدگی و فرایندهای صنعتی مختلف شامل اکسایش ضروری است. برخی از این کاربردها، به خلوص بسیار بالا نیاز دارند و چون هوای محیط دارای ناخالصی است هوای خشک بدین منظور به کار گرفته می شود که از مخلوط اکسیژن خالص(21%) با نیتروژن خالص(79%) حاصل می شود.

مشخصات فنی و کاربرد هوای خشک

بخاطر خلوص هوای سنتزی، این گاز به عنوان یک گاز صفر در راه اندازی و کالیبراسیون تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت، این گاز به عنوان یک گاز تعادل دربسیاری از مخلوط های کالیبراسیون بکار گرفته می شود. همچنین به عنوان یک oxidiser برای آشکارسازهای یونیزاسیون شعله در آزمایشگاه تحقیق و توسعه استفاده می شود. کاربردهای دیگر شامل استفاده در مخلوط گازهای پزشکی و طیف سنجی جذب شعله می باشد.
سپهرگازکاویان تولید کننده و واردکننده گازهای آزمایشگاهی و مخلوط گازی (گازهای کالیبراسیون) با کیفیت بالا وتمامی تجهیزات وابسته به صنایع مختلف می باشد. سپهرگازکاویان در تامین گازهای خالص آزمایشگاهی و گازهای ترکیبی در حد درصد ،PPM،PPB از قبیل گاز هوای سنتز شده فعال می باشد.
تماس با هوای سنتز شده
تماس با چشم هوای مایع و یا بخارات سرد آن در اثر تماس با چشم باعث صدمه کلی به چشم و بینائی می گردد.
هوای مایع در اثر تماس با پوست ایجاد سوختگی شدید می گردد . در اثر انجماد معتدل موجب کرختگی پوست ، ورق ورق شدن می گردد.خوردن این ماده متداول نمی باشد.گاز هوای سنتز شده گازی شکل در دما و فشار معمولی سمی نیست .
حریق و انفجار
این گاز غیر قابل اشتعال است.این گاز غیر قابل انفجار است. اما سیلندرهای تحت فشار آن در صورت عدم رعایت اصول ایمنی به شدت منفجر می گردند . در این رابط رعایت اصول آزمون های دوره ای سیلندر ، دوری از منابع حرارت و آتش الزامی می باشد.
کمکهای اولیه
در صورت تماس هوای مایع و یا بخارات سرد آن با چشم /محل تماس مایع را با آب ولرم بشوئید تا آلودگی به طور کامل برطرف شود ./ موضع آلوده پوست را گرم نکنید .
خطر آتش گیری
هوا نمی سوزد اما ظروف و سیلندرهای آن در مجاورت آتش و یا حرارت به دلیل با لا رفتن فشار امکان دارد منفجر گردد.
مراقبت های شخصی در زمان کار با ماده
در هنگام کار با هوای مایع از دستکش های مناسب پیش بند و چکه محافظ در برابر خیس شدن استفاده کنید.
هنگام کار با هوای استفاده از عینک محافظ الزامی می باشد .
از لباسهای محافظ هنگام کار با مایع و کفش ایمنی در هنگام کار و حمل و نقل سیلندر گازی استفاده کنید.
در هنگام کار با گاز مورد نظر در محیط های بسته نیاز است سیستم تهویه مناسب باشد.
عملیات امداد در هنگام پخش تصادفی گاز در محیط کار
در صورت بروز نشتی از گلوئی شیر و یا قسمت های بدنه سیلندر به آرامی شیر سیلندر را باز نموده و کلیه گاز داخل سیلندر توسط پرسنل آموزش دیده خالی گردد و سپس سیلندر خالی جهت بررسی به شرکت های گازی معتبر ارسال گردد.

جابجائی و انبارش

احتیاط های جابجایی
در هنگام حمل ، درپوش روی سیلندر می بایست بصورت کامل بسته شود. جهت حمل از چرخ دستی استفاده گردد و سیلندر با زنجیر روی چرخ مهار گردد.
شرایط انبار داری
در پوش سیلندر در هنگام انبارداری نیاز است بسته بماند.
درجه حرارت محیط می بایست کمتر از 52 درجه سانتی گراد باشد.
محل نگهداری کلیه سیلندرهای تحت فشار جهت جلوگیری از پوسیدگی آلیاژ سیلندرها می بایست خشک باشد.
کلیه سیلندرهای تحت فشاردر محل نگهداری می بایست در مقابل خطرات آسیب فیزیکی به بدنه شیر و سیلندر حفاظت گردند.
بسته بندی مناسب
شیر سیلندر حتما فاقد نشتی از گلوئی و سایر قسمت ها باشد . (این مورد به صورت دوره ای با آب صابون کنترل گردد).
سیلندرهای نگهداری کلیه گازهای تحت فشار که از جنس فولادی بدون درز می باشند بصورت دوره ای هر پنج سال یک بار مطابق استاندارد ملی ایران با شماره 6792 نیاز است مورد آزمون قرار گیرند.
اطلاعات سم شناختی
هوای گازی سمی نمی باشد . البته به شرطی که هوای تولید شده دقیقا با درصد ترکیب اکسیژن و نیتروژن موجود در اتمسفر همخوانی داشته باشد.
در صورت بالا رفتن غلظت جایگزین اکسیژن هوای محیط شده و ابتدا موجب خواب آلودگی و سپس ایچاد خفگی می نماید.
پایداری و واکنش پذیری
گاز مورد نظر پایدار است.
هوای محیط در مقابل درصد های اعلامی از گازهای آتش زا با گاز مربوطه بروز آتش می نماید.

نام شیمیایی گاز هوای سنتز شده : هوا / نام های مترادف :گاز هوای سنتز شدهZ.AIR / وزن مولکولی گاز هوای سنتز شده:28.95g/mol
فرمول شیمیایی گاز هوای سنتز شده :AIR / نام شیمیایی گاز هوای سنتز شده : Z.AIR

گاز هوای سنتز شده(هوای فشرده)

هوایی است که فشار مشخصی بر آن وارد شده‌ باشد که معمولاً بیشتر از فشار متعارف جو است.

خشک کردن هوای سنتز شده(هوای فشرده)

همه هوای اتمسفر حاوی بخار آب است، این میزان بخار آب در دمای بالا، بیشتر و در دمای پایین کم تر است. وقتی که هوا متراکم می‌شود غلظت آب افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، کمپرسوری که دارای فشار کاری ۷ بار و ظرفیت l/s۲۰۰ است که در 20 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی ٪ ۸۰ هوا را وارد می‌کند، طی مدت هشت ساعت فشرده سازی هوا در حدود ۸۰ لیتر آب تولید می‌نماید. واژهٌ نقطه شبنم فشار (PDP) به این منظور استفاده می‌شود که میزان آب موجود در هوای متراکم شده را توضیح دهد. این دمائی است که در آن بخار آب در فشار کاری جاری به آب تبدیل می‌شود. دمای نقطه شبنم فشار پایین نشان دهنده مقادیر کم بخار آب در هوای فشرده است.
این مهم را بخاطر داشته باشید که هنگام مقایسه خشک کن‌های مختلف نمی‌توان نقطه شبنم اتمسفری را با نقطه شبنم فشار مقایسه کرد. به عنوان مثال، دمای نقطه شبنم فشار در 2+ درجه سانتیگراد با فشار ۷ بار معادل است با دمای نقطه شبنم در 23- درجه سانتیگراد با فشار اتمسفر. برای خارج کردن رطوبت از هوا (زیر دمای نقطه شبنم) نمی‌توان از فیلتر استفاده کرد. زیرا، تبرید بیشتر به این معنی است که ته نشین شدن آب به صورت میعان ادامه یابد.
شما می‌توانید نوع اصلی ابزار خشک کننده را بر اساس نقطه شبنم فشار انتخاب کنید. از نقطه نظر هزینه، دمای نقطه شبنم پایین تر، دستیابی به هوای بیشتر و هزینه‌های تهیه هوای خشک. به طور کلی، چهار روش برای خارج کردن رطوبت از هوای فشرده وجود دارد: تبرید، تراکم بیش از حد، جذب نافذ و جذب سطحی. بر اساس این روش‌ها برای انواع مختلف سیستم‌های هوای فشرده تجهیزات مورد نیاز در دسترس می‌باشد.
پس‌خنک‌کاری
دستگاه پس‌خنک‌کاری یک مبدل حرارتی است که هوای فشرده گرم را خنک میکند تا آب موجود در آن را ته نشین سازد، در غیر این صورت آب در سیستم لوله کشی تقطیر می‌نماید. دستگاه می‌تواند آب خنک یا هوا خنک و مجهز به جداکننده آب با تخلیه اتوماتیک باشد، که باید در کنار کمپرسور نصب شود. ٪ ۹۰-۸۰ آب تقطیر ته نشین شده در جدا کننده آب دستگاه پس خنک کاری، جمع آوری می‌شود. درجه حرارت متداول هوای فشرده شده بعد از پس خنک کن، تقریباً 10 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای مبرد است، اما با توجه به نوع دستگاه خنک کاری می‌تواند تغییر کند. یک دستگاه پس خنک کاری حقیقتاً در تمام دستگاه‌های ثابت مورد استفاده قرار میگیرد. در بیشتر موارد، دستگاه پس خنک کن در کمپرسور‌های مدرن تعبیه می‌شود.
خشک‌کن سرمایشی
خشک کردن سرمایشی به این معنی است که هوای فشرده شده، خنک می‌شود و بدین طریق مقدار آب زیادی تقطیر شده و می‌تواند جدا شود. بعد از خنک کاری هوا و تقطیر آب، هوای متراکم به اندازه دمای محیط گرما داده شده، به طوریکه عمل تقطیر در بیرون سیستم لوله صورت نگیرد. خنک کردن هوای فشرده از طریق سیستم خنک کاری بسته‌ای صورت می‌گیرد. با خنک کردن هوای متراکم شده در حال ورود، توسط هوای خنک شده در مبدل حرارتی، مصرف انرژی خشک کن سرمایشی کاهش می‌یابد. خشک کن‌های سرمایشی با دمای نقاط شبنم بین 2 درجه سانتیگراد تا 10 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار میگیرند و توسط نقطه انجماد آب تقطیر شده به طرف دمای پایین تر محدود می‌شوند.
تراکم بیش از حد
تراکم بیش از حد شاید ساده ترین روش خشک کردن هوای فشرده باشد. ابتدا هوا با فشار بالاتری نسبت به فشار کاری مورد نظر متراکم می‌شود که به این معنی است که تراکم بخار آب افزایش می‌یابد. بعد از آن هوا خنک می‌شود و بدین ترتیب آب جدا می‌شود. سرانجام اجازه داده می‌شود که فشار هوا تا حد فشار کاری معمولی پایین آورده شود و بدین طریق نقطه شبنم پایین تری ایجاد می‌شود. با این وجود این روش فقط برای مقادیر جریان هوای خیلی کوچک مناسب است.

هوای فشرده

هوای فشرده(هوای سنتز شده)را می‌توانید از سپهرگازکاویان تهیه و خریداری نمایید. 

هوا خشک

هوای خشک دارای گاز اکسیژن و گاز نیتروژن است و کمترین مقدار بخار هوا را داراست.

خرید هوای خشک:

هوای خشک(z.air) در گریدهای 99.99 ،99.999 و گرید 99.9995 در سیلندر های کربن استیل موجود میباشد.
هوای خشک(z.air) گرید 4 در سیلندر40 لیتری با فشار 150 بار ودر سیلندر50 لیتری با فشار 200 بار موجود میباشد.
هوای خشک(z.air) گرید 5 در سیلندر40 لیتری با فشار 150 بار ودر سیلندر 50 لیتری با فشار 200 بار موجود میباشد.
هوای خشک(z.air) گرید 5.5داخلی در سیلندر 40 لیتری با فشار 150 بار ودرسیلندر 50 لیتری با فشار 150 بار موجود میباشد.
هوای خشک(z.air) گرید 5.5وارداتی در سیلندر 50 لیتری با فشار 200 بار موجود میباشد.
هوای خشک(z.air) گرید 5 وارداتی در سیلندر50 لیتری با فشار 200 بار موجود میباشد.
هوای صفر یا هوای خشک برای دستگاه GC کروماتوگراف
سیلندر گاز Zero air هوای خشک-هوای صفر خالص آزمایشگاهی جهت استفاده بعنوان گاز حامل برای دستگاه GC کروماتوگراف با خلوص ۹۹.۹۹۹ درصد گرید ۵ و خلوص ۹۹.۹۹۹۵ گرید ۵.۵ .
گاز هوای صفر بدون آب در مخزن و سیلندر۵ لیتر و ۱۰ لیتر و ۵۰ لیتر موجود و قابل ارائه می باشد.

برای خرید هوای خشک در حجم های گوناگون می‌توانید با شماره های ذیل با سپهرگاز کاویان تماس حاصل نمائید.

09128699025

09128699026

021-46837072

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *