بهترین تامین کننده گاز آزمایشگاهی


تهیه گاز آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان. شرکت سپهرگازکاویان فعال در زمینه تامین و تولید انواع گازهای آزمایشگاهی و خالص و گازهای کالیبراسیون با ارائه گواهینامه و سرتیفیکیت معتبر می‌باشد.

گازهای آزمایشگاهی

این نوع گازها در سیلندرهایی با حجم ها و درصد خلوص های متفاوت به فروش میرسند. کاربردهای متفاوتی دارند و بیشتر برای اهداف آزمایشگاهی و بخش بسیار زیادی از صنعت ها مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال در صنعت هایی مانند داروسازی، صنایع غذایی، پزشکی، صنعت نفت و گاز کاربرد دارند.

گازهای آزمایشگاهی هم میتوانند به صورت مایع باشند و هم به صورت گاز فشرده درون سیلندر ذخیره شوند.

در بسیاری از آزمایشگاه ها در دستگاه های GC( کروماتوگرافی گازی)  جذب اتمی مورد استفاده قرار میگیرند. در حقیقت کاربرد اصلی این نوع گازها در آزمایشگاه ها و برای اندازه گیری و آنالیز است. همانگونه که میدانید گازهای آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع گاز و درصد خلوص آن میتوانند برای اهداف متفاوتی استفاده شوند.

در هنگام خرید گازهای خلوص بالا و آزمایشگاهی حتما به سرتیفیکیت و گواهینامه

دقت نمائید. طبیعی است هنگامی که درصد خلوص بیشتر باشد( ناخالصی به حداقل برسد) بازده آزمایش و دقت در آنالیز افزایش می‌یابد.

گاز آزمایشگاهی-سپهر گاز کاویان

گازهای خالص آزمایشگاهی

این گازها حالت های متفاوتی دارند:

ممکن است به صورت تک اتم باشند.

ملکولی باشند و متشکل از دو اتم مشابه مانند اکسیژن.

ملکولی باشند ولی از چند نوع اتم تشکیل شده باشند مانند SO2.

یا حتی این گازهای خالص متشکل از انواع گازهای دیگر باشند مانند هوا.

برخی از آزمایشگاه ها از گازهای خالص آزمایشگاهی برای آنالیز در دستگاه های GC  استفاده میکنند.

شرکت سپهرگازکاویان با داشتن آزمایشگاهی مجهز به انواع آنالیزرها و دستگاه GC اقدام به تامین انواع گازهای خالص آزمایشگاهی می‌نماید.

گاز خالص گرید بالا هلیوم، آرگون، نیتروژن، متان، دی اکسید کربن، مونوکسید کربن و… از جمله گازهای آزمایشگاهی سپهرگازکاویان می‌باشند.تهیه گاز آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان.

در ادامه این مقاله بهتر است به کاربردها و مشخصات فنی برخی از این گازهای آزمایشگاهی بپردازیم:

گاز هلیوم

هلیوم دارای نماد شیمیایی He است و در گروه گازهای نجیب است. به صورت تک اتمی دیده میشود و ترکیب دوتایی از آن دیده نشده است.  مزه و رنگ و بو ندارد. از این گاز به عنوان گاز حامل در GC استفاده میکنند. بیشتر خواص آن مربوط به بی اثر بودن آن است. در بسیاری از پالایشگاه ها و پتروشیمی ها استفاده می‌کنند.

گاز نیتروژن

این گاز دارای دو اتم با نماد شیمیایی N2 است. میتوان گفت حدود 78% از هوایی که تنفس میکنیم را این گاز تشکیل داده است. تقریبا جزو فراوانترین عناصر در نظر گرفته میشود. میتواند وارد واکنش های شیمیایی شده و تغییر در ترکیب خود اینجا کند برای مثال نیترات یا نیتریت و آمونیاک تبدیل شود. از این گاز برای خشک کردن حلال نیز استفاده میکنند.تهیه گاز آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان.

نیتروژن در صنعت نفت کاربرد دارد و برای جدا کردن گاز از مخازن استفاده می‌شود. در آزمایشگاه زمانی که نیاز به محیطی خالی از اکسیژن و خلا است( اکسیداسیون صورت نگیرد) این گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاز اکسیژن

نماد شیمیایی اکسیژن O2 است بی رنگ و بی بو است و مزه هم ندارد. وجود این گاز باعث سریع ترین شدن واکنش های شیمیایی میشود برای مثال در واکنش سوختن وجود اکسیژن باعث افزایش سرعت سوختن میشود. این گاز را در دسته گازهای خطرناک قرار میدهند. حتما شما از کاربردهای اصلی گاز اکسیژن مطلع هستید، اصلی‌ترین کاربرد آن که در زندگی روزمره و تنفس است که بقای حیات به وجود آن بستگی دارد.

کاربرد های دیگر آن در تصفیه آب است. در جوشکاری و سیمان سازی هم استفاده می‌شود.

و اما گاز آرگون

آرگون با نماد شیمیایی Ar در گروه گازهای نجیب قرار دارد. و دارای عدد اتمی 18 و جرم اتمی 39.9 گرم بر مول است.

این گاز نیز همانند گاز هلیوم میتواند به عنوان گاز حامل در کروماتوگرافی گازی GC استفاده شود. در جوشکاری قوی الکتریکی از این گاز به عنوان محافظ جوش استفاده میکنند. از ترکیب آن با متان(p10) برای شمارشگر گایگر مورد استفاده قرار میگیرد. این گاز در لامپ های رشته ای میتواند با سایر گازها ترکیب شده و رنگ های متفاوتی ایجاد نماید.تهیه گاز آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان.

 گاز آزمایشگاهی متان

متان دارای فرمول شیمیایی CH4 است و از مشخصات فنی آن میتوان به بی‌بو و بی‌رنگ بودن آن اشاره نمود. از هوا سبکتر است و به سمت بالا حرکت میکند. در دسته هیدروکربن ها و خانواده آلکان ها قرار میگیرد. در آن چهار پیوند یگانه کوالانسی قرار دارد. در حقیقت دارای ساختار چهاروجهی میباشد که در آن ارتباط اتم ها با یکدیگر به وضوح قابل مشاهده است.

اگر بخواهیم منبع متان را مشخص کنیم باید گفت که از فساد مواد آلی و گیاهان حاصل می‌شود. به همین دلیل به آن گاز مرداب نیز گفته میشود. در گاز طبیعی به مقدار 97 درصد وجود دارد. متان در برخی از واکنش های شیمیایی مانند واکنش سوختن شرکت میکند و با اکسیژن ترکیب شده و آب و دی اکسید کربن حاصل میکند. حین سوختن رنگ شعله آن آبی است و دمای بسیار بالایی دارد.

از کاربرد های متان میتوان به استفاده آن در لوله های گاز شهری اشاره نمود که برای اهداف و مصارف خانگی( پخت و  پز) استفاده می‌شود.تهیه گاز آزمایشگاهی از سپهر گاز کاویان.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *